Általános Szerződési Feltételek
Utolsó verzió közzétételének dátuma: 2025.10.17.
1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
- A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „Feltételek”) Chocofive Kft. (székhely: 9757 Meggyeskovácsi, Rákóczi utca 17., cégjegyzékszám: 18-09-112405, adószám: 25103643-2-18, e-mail címe: hello@csokiposta.hu; a továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltetett csokiposta.hu weboldal (a továbbiakban: „Weboldal”), valamint az azon keresztül megrendelhető édesség termékek (a továbbiakban: „Termék(ek)”) megrendelésének, illetve igénybevételének feltételeit tartalmazzák, továbbá az ezen Termékek megvásárlására létrejött szerződés tekintetében irányadók.
- A Feltételek a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: „Ptk.”) 6:77. § szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek. A Feltételek elfogadásának bepipálásával és a Megrendelés leadásával a Vásárló kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a jelen Feltételekben foglaltakat, és azoknak a felek közötti jogviszony(ok)ban történő alkalmazásához hozzájárult, illetve azokkal egyetért, valamint a Weboldalon elérhető ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓBAN írtakat tudomásul veszi. A Megrendelés leadását követően annak Szolgáltató általi visszaigazolásával – a jelen Feltételekkel összhangban – létrejön a szerződés a Szolgáltató és a Weboldalon keresztül a Termékeket megvásárlók (a továbbiakban: „Vásárló(k)”) között.
- A jelen Feltételek célja kifejezetten a Weboldalon elérhető Termékek megrendelésének, kiszállítási, fizetési és egyéb kapcsolódó feltételeinek szabályozása. A jelen Feltételek a Weboldalon írtakkal összhangban értelmezendők. Az egyes Termékek mindenkori árát és leírását a Weboldal tartalmazza. A Termékek ára a Weboldalon a kosárban, valamint a Szolgáltató visszaigazoló e-mailjében is ellenőrizhető.
- A Szolgáltató Termékeinek kiszállítása Magyarország területén történik.
- A Szolgáltató a Feltételek módosításának jogát – meglévő szerződéses kötelezettségeire tekintettel – fenntartja. Az esetleges módosításokról való tudomásszerzés, valamint újabb információk megtekintése érdekében, kérjük, rendszeresen tekintse át a Feltételeket.
2. FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK, FELELŐSSÉG
- A Vásárlók a Weboldalt kizárólag annak célja szerint – tehát a Weboldalon történő regisztráció és felhasználói fiók fenntartása, Termékek kiválasztása és megrendelése, valamint a Szolgáltató tevékenységéről, a Termékekről való tájékozódás, tartalmak megtekintése, kapcsolatfelvétel céljára – használhatják. A Szolgáltató kifejezetten felhívja a Weboldalon regisztráló valamennyi felhasználó figyelmét, hogy kizárólag saját vagy általuk képviselt személy/szervezet pontos adatait adják meg, az adatok változása esetén pedig azokat – a Weboldalon való regisztráció esetén – a felhasználói fiókban, illetőleg a Weboldalon történő újabb Megrendelés leadása előtt frissítsék, hogy a Szolgáltató pontos és naprakész adatok birtokában tudja teljesíteni – a jelen Feltételekkel összhangban – szerződéses kötelezettségeit, illetve tarthasson megfelelően kapcsolatot a regisztrált felhasználókkal, Vásárlókkal. Amennyiben a Vásárló adatai a Megrendelés leadása után, azonban a Megrendelés teljesítése előtt változnak (ideértve különösen, de nem kizárólag a szállítási adatokat), úgy köteles erről a Szolgáltatót értesíteni, azonban – a Termék futárszolgálat partnernek való átadását követően – már nem biztos, hogy a szállítási cím vagy egyéb adatok a Megrendelés teljesítése előtt módosíthatók.
- A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a Weboldalon elhelyezett anyagok vírus- illetve egyéb kártékony programoktól mentesek legyenek. Ugyanakkor a Szolgáltató a Weboldal használatából vagy használhatatlanságából eredő, illetőleg a Weboldal használata során Vásárlókat ért, részére fel nem róható károkért való felelősségét kizárja. A Szolgáltató emellett ugyancsak nem vállal felelősséget semmilyen, részére fel nem róható pontatlan információból, az elvárt vásárlói élmény elmaradásából, technikai vagy egyéb zavarból, nem megfelelő beállításból fakadó vélt vagy valós károkért, kellemetlenségért. Vásárló a Weboldalt kizárólag saját felelősségére használja.
- A Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal azért, ha a Weboldal, vagy az azon elérhető tartalmak a Vásárló rendszerében kompatibilitási, vagy más hibák miatt nem elérhetők.
- A Weboldal tartalmazhat olyan kapcsolódási pontokat (ún. hiperlinkek vagy hiperhivatkozások), amelyek más internetes honlapokhoz nyújtanak automatikus kapcsolódási lehetőséget. A kapcsolódó honlapokhoz a Weboldal csupán hozzáférést biztosít, azonban a Szolgáltató nem vállal semmilyen természetű kötelezettséget, felelősséget ezen honlapokért vagy az azokon elhelyezett információkért, azok pontosságáért, hiba-, hiány vagy vírusmentességéért. Hangsúlyozandó, hogy más szolgáltató által üzemeltetett honlapokon keresztül végzett adatkezelésekért, sütik elhelyezéséért és működéséért az érintett honlapon, illetve annak üzemeltetőjénél tájékozódhat, azokért a Szolgáltató nem felel.
- A Weboldal módosításának vagy megszüntetésének jogát a Szolgáltató – a meglévő szerződéses kötelezettségeire tekintettel – fenntartja, annak meghozatalára egyoldalúan is jogosult, ideértve különösen, de nem kizárólag a Weboldal megszüntetését, ideiglenes felfüggesztését, a Termékek árának, kiszállítási és díjazási feltételeinek, a Termékek körének módosítását, a Weboldal elérhetőségének (domain címének), kialakításának, dizájnjának változtatását. A fenti jelentősebb változtatásokról (ideértve különösen a Weboldal megszűnését, felfüggesztését, elérhetőségének változását, a Termékeket, kiszállítási és díjazási feltételeket érintő jelentősebb módosításokat) a Szolgáltató a lehetséges körben előzetesen tájékoztatja a Vásárlókat a Weboldalon keresztül.
3. A TERMÉKEK MEGRENDELÉSE
- A Weboldal látogatása, a Termékek és a Weboldalon elérhető egyéb tartalmak megtekintése, valamint a Termékek megrendelése regisztrációhoz nem kötött. A Vásárló a „Kosárba teszem” gombra kattintva adhatja hozzá az általa megrendelni kívánt Terméket vagy Termékeket a kosárhoz, majd a „Kosár” gombra kattintva a Vásárló megtekintheti a kosár tartalmát (ideértve valamennyi kosárhoz adott Terméket/Termékeket, annak/azok árát, mennyiségét, végleges árát) vagy a kosár ikon fölé húzva az egeret, a megjelenő „Fizetés” gombra kattintva fizethet. A kosárhoz adott Termékek a kosárban javíthatók: fekete „X” ikonra vagy a Termék melletti piros kuka ikonra kattintva az adott Termék törölhető (az „Összes törlése” gombra kattintással az összes kosárban lévő Termék törölhető). A Termékek darabszáma a „Mennyiség” mezőben is módosítható átírással vagy a mínusz, illetve plusz jelre kattintással. Minderre a megrendelési felületen is lehetőség van.
- A „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva a Vásárló a megrendelési felületre jut. A megrendelési felületen a megrendelői, számlázási és szállítási adatok megadására és módosítására, valamint a szállítási és fizetési mód kiválasztására is lehetőség van egészen a „Megrendelés” vagy „Fizetés” gombra kattintásig. Így a választott fizetési módtól függően a Vásárló megadhatja a számlázási adatokat, majd a fizetési módtól függően – adatai megadását követően – a „Megrendelés” vagy „Fizetés” gombbal véglegesítheti a vásárlást, és így leadhatja megrendelését (a továbbiakban: „Megrendelés”) vagy a „Vásárlás folytatása” gombra kattintva folytathatja a vásárlást. A „Megrendelés vendégként” vagy a „Megrendelés előtt bejelentkezem vagy regisztrálok” gombbal a Vásárló ellenőrizheti a Megrendelés adatait, vagy a „Vásárlás folytatása” gombra kattintva visszatérhet a Termékek böngészéséhez.
- A Megrendelés leadására regisztrációval („Megrendelés előtt bejelentkezem vagy regisztrálok”) vagy anélkül, vendégként („Megrendelés vendégként”) is van lehetőség. A Megrendelés leadásához – a fentebb írtak szerint – szükséges a Megrendelő adatainak, számlázási és szállítási adatainak, valamint a fizetési mód (utánvét vagy Barion online fizetés) megadása, továbbá a jelen Feltételek elolvasásának és elfogadásának, valamint az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ tudomásul vételének bepipálása. Ezután a „Megrendelés” vagy „Fizetés” gombra kattintva a Megrendelés leadásra kerül. A fentiekre tekintettel tehát az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
- A Szolgáltató a Vásárlónak a Megrendelése megérkezését a Vásárló elérhetőségére küldött válaszüzenet (e-mail) útján igazolja vissza a Megrendelés elküldésétől számított legfeljebb 48 órán belül; ha ezen időtartamon belül a visszaigazolás a Vásárlóhoz nem érkezik meg, úgy mentesül az ajánlati kötöttség alól. Erre tekintettel, ha a Vásárlóhoz a Megrendelés elküldésétől számított legfeljebb 48 órán belül nem érkezik meg a Megrendelése visszaigazolása, és a Vásárlónak vásárlási szándéka már nem áll fenn, lehetősége van a Szolgáltató értesítésével a Megrendeléstől való elállásra, ebben az esetben a Szolgáltató a teljes vételárat visszafizeti. A Szolgáltató és a Vásárló között a fentiek szerinti Termékek adásvételére irányuló szerződés a Szolgáltató visszaigazolásának a Vásárló elektronikus postafiókjában (e-mail fiókjában) való elérhetővé válásával jön létre a jelen Feltételek, valamint az irányadó magyar és európai uniós jogszabályok szerint.
- A fizetendő végösszeg a Megrendelés összesítése és a visszaigazoló e-mail alapján minden költséget tartalmaz. A számviteli bizonylatot (számlát) és a jótállási jegyet a megrendelt Termék(ek)ből összeállított csomag tartalmazza. A Vásárló köteles a megrendelt Termék(ek)et tartalmazó csomagot kézbesítéskor megvizsgálni, és a Terméken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot átvételét megtagadhatja. A Vásárlót azonban ezek hiányában is megilletik a jelen Feltételek 6. pontjában írt jogok (a lenti 6. pontban írtak szerinti esetekben kizárólag fogyasztónak minősülő Vásárlók esetén).
- A Megrendeléssel, valamint a Termékekkel kapcsolatban bővebb információkat, tájékoztatást a Vásárlók a Weboldalon érhetnek el. A Vásárló és a Szolgáltató közti szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, illetve azt a Szolgáltató nem iktatja.
- A jelen Feltételek, illetve az azokban említett, Megrendelések teljesítésével, Termékek adásvételével kapcsolatos szerződések nyelve a magyar. A Termékek vételára a „Megrendelem” gombra kattintást követően fizetendő meg.
- Nem áll rendelkezésre olyan magatartási kódex, amelynek a jelen Feltételek szerinti Megrendelések teljesítése, tevékenysége végzése tekintetében a Szolgáltató aláveti magát.
- A rendelések teljesítésének (kiszállításának) átlagos ideje kapcsán az alábbiakat emeljük ki:
- A GLS a csomagfelvételt követő munkanapon kézbesíti a csomagokat. A GLS hétfőtől péntekig, munkaidőben (8:00 - 17:00 között) kézbesít. A kiszállítás megkezdéséről a futárszolgálat SMS értesítőt küld. A csomagot a GLS weboldalán is nyomon követheti az alábbi oldalon. Miután csomagját összekészítettük, és átadtuk a GLS-nek, egy e-mail értesítést kap az Ön által megadott e-mail címre. Az e-mail tartalmazza a csomagszámot, melyet a GLS csomagkövető oldalán ellenőrizhet, illetve okostelefonjára letölthető GLS Android; iOS és Windows Mobil alkalmazással. Ha csomagjának kiszállítása sikertelen, a GLS e-mail és (telefonszáma megadása esetén) SMS értesítőt küld a sikertelen kiszállításról. Az üzenet tartalmazza a GLS Delivery Manager weboldal elérhetőségét, ahol Ön kiválaszthatja a megfelelő időpontot a következő kiszállításra. Ha a következő kiszállítás sem sikeres, egy harmadik, időpont választására is lehetősége van. 3 sikertelen kiszállítás után azonban nincs lehetőség további módosításra, csomagja visszakerül hozzánk. További információkat a GLS weboldalon talál: https://gls-group.com/HU/hu/gyik/, https://gls-group.com/HU/hu/rendszeres-csomagfeladas/szallitas-menete/szolgaltatasok/
- FoxPost esetén lehetőség van csomagautomatába vagy házhoz szállítással kérni a kiszállítást. Utánvétes fizetés kiválasztása esetén az automatánál bankkártyával, házhozszállítás esetén pedig készpénzzel van lehetőség a futárnak fizetni. Automatába történő kiszállítás esetén két munkanapon belül történik a kiszállítás, míg házhoz küldés esetén általában 2-3 munkanap a kiszállítási idő. További információkat a Foxpost weboldalán talál: https://foxpost.hu/csomagkuldes/csomagkuldes-csomagautomatabol-csomagautomataba, https://foxpost.hu/csomagkuldes/csomagkuldes-csomagautomatabol-hazhozszallitassal
- Magyar Postával történő szállítás választása esetén a szállítás feltételeire a Magyar Posta aktuális postai szolgáltatásokra vonatkozó általános szerződéses feltételei az irányadóak, amely az alábbi linkre kattintva érhető el: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf/postai_aszf. A Magyar Posta a felvett küldeményekre az ÁSZF-jében meghatározott átfutási időt vállalja (ez a feladott csomagok legalább 94 %-ánál a feladást követő munkanapi, legalább 98 %-ánál a feladást követő második munkanapi kézbesítés megkísérlését jelenti), illetve lehetőség van 1 munkanapos időgarancia többletszolgáltatással a garantált következő munkanapi kézbesítésre is.
- A kiszállítás díja a Weboldalon a kosárban és a Megrendelés leadásakor megjelenítésre kerül, így Ön azt még a Megrendelés leadása előtt megtekintheti.
4. DÍJAZÁS
- A jelen Feltételekben hivatkozott Termékek vételárai a Weboldalon keresztül kerülnek feltüntetésre. Egyértelmű elírás (például: eggyel kevesebb 0 vagy „1,-Ft.” vételár) esetén a Szolgáltató jogosult a Vásárlót a Termék helyes áráról tájékoztatni, amely esetben a megrendelt Termék szolgáltatására kizárólag akkor köteles, amennyiben a Vásárló az ennek megfelelő vételár szerinti teljesítést elfogadja, és – ha a fentiek szerinti alacsonyabb vételár került megfizetésre – a vételárat a helyes vételár összegre a Szolgáltató tájékoztatását követő 48 órán belül kiegészíti.
- A Szolgáltató jogosult a Weboldalon közzétett díjakon (vételárakon) változtatni, a már leadott Megrendelések, valamint a már létrejött szerződéses viszonyok esetén azonban csak a Felek közös megegyezésével, a meglévő szerződés módosításával (ide nem értve, a fenti 4.1. pont szerinti hibásan jelzett vételár korrigálását).
5. KAPCSOLATTARTÁS
- A Szolgáltató és a Vásárló közötti szerződéshez kapcsolódó bármely nyilatkozat kizárólag írásban érvényes és joghatályos, amennyiben azt a Szolgáltató vagy a Vásárló e-mailben, vagy tértivevénnyel ellátott, ajánlott küldeményként postára adja, illetve személyesen vagy futár útján átadja, Megrendelés esetén azt a Weboldalon keresztül leadja. Az egyes szerződéses nyilatkozatok – a Szolgáltató vagy a Vásárló ellenkező megállapodása hiányában – elektronikusan (különösen e-mailben) is megtehetők, a Feltételeket azonban kizárólag a Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani (meglévő szerződéses kötelezettségeire tekintettel). A Szolgáltató és a Vásárló eltérő megállapodás hiányában az általuk megjelölt kapcsolattartási adatokon keresztül tartanak egymással kapcsolatot; ezek bármely változása esetén az adott Fél köteles a másik Felet haladéktalanul tájékoztatni.
6. FOGYASZTÓKRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK
Fogyasztónak minősülő Vásárlókra, illetve távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó szabályok. A Szolgáltató kifejezetten felhívja a Vásárlók figyelmét, hogy a jelen 6. pontban foglalt rendelkezések a Szolgáltató fogyasztónak minősülő Vásárlóira vonatkoznak. Fogyasztónak minősülnek a Szolgáltatótól a Termékeket megrendelő, önálló foglalkozáson és gazdasági tevékenységen kívül eső célok érdekében eljáró természetes személyek (fogyasztók) és – az alább kifejezetten meghatározott esetben – szervezetek. Amennyiben a Vásárló nem minősül fogyasztónak, hanem például: egy adott cég nevében/képviseletében ad le rendelést (tehát nem a saját maga vagy más fogyasztó részére, hanem például munkáltató vagy általa képviselt cég vagy egyéb szervezet részére) vagy egyéni vállalkozóként jár el (önálló foglalkozása vagy gazdasági tevékenysége érdekében), úgy a jelen pontban foglaltak nem alkalmazandók, azonban a Vásárló ez esetben is jelezheti a Termékekkel, azok értékesítésével kapcsolatos kifogását, panaszát, észrevételét (megkeresését) a Szolgáltató részére annak fenti elérhetőségein, amely ezekre ésszerű időn (lehetőleg egy hónapon) belül igyekszik válaszolni. Hangsúlyozzuk továbbá, hogy az alább írt, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti elállási jog gyakorlásával kapcsolatos rendelkezések kizárólag távollévők között kötött szerződések esetén irányadók (tehát ha a Weboldalon keresztül adja le a Vásárló a rendelést). Felhívjuk továbbá a Vásárlók figyelmét, hogy az elállási joguk gyakorlásához tartozó elállási nyilatkozat-mintát a jelen Feltételek 3. sz. melléklete, míg a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztatót a jelen Feltételek 4. sz. melléklete tartalmazza.
A fogyasztót általában megillető 14 napos elállási jog alóli kivételek közé tartozik a Weboldalon vásárolható Termékek megvásárlása, azaz a Termékek esetén ez a Vásárlót nem illeti meg. A Szolgáltató felhívja mindenekelőtt a figyelmet, hogy a jelen pontban foglalt rendelkezések a fogyasztónak minősülő Vásárlókra vonatkoznak. Amennyiben az adott Vásárló nem minősül fogyasztónak, a jelen Feltételek 6. pontja szerinti, fogyasztókat megillető jogok gyakorlására nem jogosult. A Szolgáltató kiemeli továbbá, hogy bár általában a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint a Vásárló jogosult indokolás nélküli felmondással, illetve elállással megszüntetni az áruk adásvételére vonatkozó, távollévők között kötött szerződést – azonban a Szolgáltató Weboldalán elérhető webáruházában kapható Termékek olyan termékeknek minősülnek, amelyek tekintetében 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) d) és e) pontja alapján a Vásárló nem élhet elállási jogával. A Termékek ugyanis nem küldhetők vissza tekintettel azok romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző jellegére, illetve arra, hogy a Termékek olyan zárt csomagolású áruk, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhetőek vissza. A Szolgáltató esetlegesen ezekbe a kategóriákba nem tartozó Termékeire tekintettel jelen ÁSZF 3. melléklete tartalmazza a fogyasztók számára a megfelelő elállási nyilatkozat mintát.
Jótállásra, kellékszavatosságra és termékszavatosságra vonatkozó szabályok:
Felhívjuk a Vásárlók figyelmét, hogy a webáruházban megvásárolt termékekkel kapcsolatos szavatossági, termékszavatossági és jótállási igényeiket – a Szolgáltató ellenkező tájékoztatás hiányában – a Szolgáltatóval szemben gyakorolhatják. A Weboldalon elérhető webáruházat üzemeltető Szolgáltató szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók. A jótállási és szavatossági., valamint termékszavatossági igényekkel kapcsolatos mintatájékoztató a jelen Feltételek 4. sz. mellékletében érhető el, amely a jelen Feltételekben írtak értelmezését segíti a vonatkozó szabályok kérdezz-felelek formában való összefoglalásával. Hangsúlyozzuk azonban, hogy a jelen Feltételek 6.3. pontjának fogyasztóra vonatkozó rendelkezéseit a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró, a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló törvény szerinti mikro-, kis- és középvállalkozásra is alkalmazni kell.
A Termékek – ellenkező tájékoztatás hiányában nem javíthatók –, azok kicserélése kérhető, amennyiben a Termék nem megfelelően működik, illetve hibás, és a hiba oka nem a fogyasztó általi nem megfelelő használatból ered, vagy kizárólag esztétikai hibával rendelkezik. 14
Felhívjuk a Vásárlók figyelmét, hogy az általános kellékszavatossági és termékszavatossági szabályokat az élelmiszerekre vonatkozó szabályokkal összhangban kell értelmezni. Ennek keretében Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) irányadó útmutatójáról a minőségmegőrzési idővel rendelkező élelmiszerek lejárati időn túli fogyaszthatóságával kapcsolatban, amely az alábbi linkre kattintva érhető el: https://portal.nebih.gov.hu/-/hianypotlo-lejarati-utmutatot-allitott-ossze-a-nebih
Jótállás:
- A Szolgáltató – ellenkező tájékoztatás hiányában – jótállás köteles Terméket a Weboldalon keresztül nem értékesít.
Kellékszavatosság:
- Ön a Weboldalt üzemeltető Szolgáltató hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint (erre fogyasztók és fogyasztónak nem minősülő Vásárlók is jogosultak).
- Ön a választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: a. Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen (a fentebb írtakkal összhangban ellenkező tájékoztatás hiányában a Termékek javítása nem lehetséges), vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. b. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja (kivéve ingó dolog fogyasztó általi adásvétele esetén) vagy – végső esetben – a Szolgáltatóval kötött szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A fentebb írtakkal összhangban továbbá a Termékek – ellenkező tájékoztatás hiányában – nem javíthatók.
- Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
- Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Fogyasztónak minősülő Vásárló jogérvényesítése esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Termékszavatosság:
Az Ön által megrendelt Termék hibája esetén Ön - választása szerint – vagy a fent részletezett kellékszavatossági jogait vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A Termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Ön a Termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag a Termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt Termékre, illetve a Termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
Szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyv: a Szolgáltató a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzítik a Vásárló nevét, címét, szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, a szerződés teljesítésének időpontját, a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, szavatossági vagy jótállási igény alapján a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát, valamint a Vásárló nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez. Ezen túlmenően a Szolgáltató rögzíti a szavatossági igényre adott válaszát. A jegyzőkönyvről a Szolgáltató másolatot biztosít a Vásárlónak. A jegyzőkönyvet a Szolgáltató három évig köteles megőrizni. Ha a Vásárló szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor a Szolgáltató nem tud nyilatkozni, a Szolgáltató álláspontjáról, az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is 5 munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Vásárlót.
Panaszkezelés és online vitarendezés. A fogyasztónak minősülő valamennyi Vásárló a Termékekkel, azok értékesítésével vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói panaszát a Szolgáltató jelen Feltételek 1. pontja szerinti elérhetőségein terjesztheti elő. Az ilyen fogyasztói panaszok kezeléséről és a fogyasztói viták rendezésről alább olvashat.
A Vásárló a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek a Termékek fogyasztók részére történő értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozóan panaszt terjeszthet elő. A Vásárló szóban vagy írásban közölheti panaszát a Szolgáltatóval.
A Vásárló írásban közölt (ideértve a postai utat, valamint elektronikus levél küldését) panaszát a Szolgáltató az alábbiak szerint válaszolja meg. A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni, telefonon közölt panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az alábbiak szerinti érdemi válasszal együtt megküldeni. A telefonon közölt panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítószámmal látja el.
A panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita megegyezéssel nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, úgy választása szerint jogosult panasszal fordulni a Szolgáltató székhelye vagy a Vásárló lakóhelye, illetve a jogsértés elkövetésének helye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz beérkezését követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi hatósági feladatokat a fentiek szerint illetékes kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: https://kormanyhivatalok.hu/. A fogyasztóvédelmi hatóság eljárásáról, valamint a fogyasztóvédelmi hatóságokról, azok elérhetőségeiről bővebben alább olvashat: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag; https://fogyasztovedelem.kormany.hu/api/item/file-preview/20174/f27c4a44d33912e1d59436a85bbcc919.pdf
A Szolgáltató székhelye szerint Vas Vármegyei Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály iletékes (cím: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7., telefon: +36/70 705-1515, e-mail: meff.vezeto@vas.gov.hu, https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es)
A fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségeiről Magyarországon a jelen Feltételek 1. sz. mellékletében olvashat. - Panasztétel Kormányablak Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi osztályán. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes osztály a Vas Vármegye Kormányhivatala, Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Ügyfélszolgálat Szombathely (cím: 9700 Szombathely, Zanati út 3., e-mail cím: ebaf@vas.gov.hu, telefonszámok: 06/70-454-0449, 06/30-278-8374, 06/30-256-6572).
- Bírósági eljárás. a Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári peres eljárás keretében a Ptk., valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
- Békéltető testülethez fordulás. A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18. § (1) bekezdésében meghatározott esetekben a Vásárló jogosult békéltető testülethez fordulni. Ezzel kapcsolatosan a Szolgáltató felhívja rá a figyelmét, hogy a békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó (a Vásárló) vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót (a Vásárlót) megillető jogokkal és a fogyasztót (a Vásárlót) terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testületek elérhetőségéről Magyarországon a jelen Feltételek 2. sz. mellékletében olvashat
A békéltető testülethez fordulás menetéről bővebben itt olvashat:
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek
https://bekeltet.bkik.hu/elerhetosegek
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, úgy választása szerint jogosult panasszal fordulni a Szolgáltató székhelye vagy a Vásárló lakóhelye, illetve a jogsértés elkövetésének helye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz beérkezését követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi hatósági feladatokat a fentiek szerint illetékes kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: https://kormanyhivatalok.hu/. A fogyasztóvédelmi hatóság eljárásáról, valamint a fogyasztóvédelmi hatóságokról, azok elérhetőségeiről bővebben alább olvashat: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag; https://fogyasztovedelem.kormany.hu/api/item/file-preview/20174/f27c4a44d33912e1d59436a85bbcc919.pdf
A Szolgáltató hangsúlyozza, hogy a békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában - a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével - fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A Szolgáltató tevékenységére a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.
Határon átnyúló fogyasztóvédelmi vitarendezés. A fentieken túl a Szolgáltató tájékoztatja Magyarország határain túl éló fogyasztónak minősülő vásárlóit, hogy panaszuk esetén – ha esetleg nem sikerült a panaszuk rendezése a Szolgáltatóval történő közvetlen kapcsolatfelvétellel - alternatív vitarendezés céljára igénybe vehetik az Európai Fogyasztói Központok Hálózatát is. Bővebb infomáció a Hálózatról és annak magyarországi képviseletéről az alábbi linkre kattintva érhető el: https://www.magyarefk.hu/hu/kik-vagyunk.html.
7. SZELLEMI TULAJDONJOG, REFERENCIA ÉS ADATVÉDELEM
- A Weboldal tartalmi, strukturális és arculati változtatásához való jogát a Szolgáltató fenntartja magának, ideértve a Weboldal és az azon keresztül folytatott termékértékesítés szünetelését vagy megszüntetését is, amelyről a Szolgáltató egyoldalúan jogosult dönteni. Az esetleges szünetelésről vagy megszüntetésről, illetve a Weboldal használhatóságát érintő jelentősebb változásokról azonban a Szolgáltató lehetőség szerint előzetesen tájékoztatja a vele szerződéses viszonyban álló Vásárlót.
- A Weboldal használatára a Vásárló kizárólag a jelen Feltételekkel, valamint a Weboldalon elérhető egyéb feltételekkel, a Felek közti megállapodással (egyedi szerződés) összhangban jogosult. Az ezen szabályok bármely megsértése (például: nem a valóságnak megfelelő személy általi Megrendelés leadása vagy fiktív adatok megadása) felmondási okot eredményez Szolgáltató részére, a Vásárló pedig a fenti jogsértéssel okozott kárért felelősséggel tartozik, a Weboldalon (webáruházban) regisztrált fiókja felfüggeszthető.
- Minden, a Weboldalon használt védjegy (márkanév, logo, stb.), illetve egyéb szellemi alkotás (például: dizájnelemek) jogosultja a Szolgáltató, vagy azt a Szolgáltató a jogosult engedélyével használja. Ezen szellemi alkotások – a Weboldal működéshez szükséges körben történő elérhetővé tételén, valamint a Szolgáltató és a Vásárló közötti szerződés teljesítésén túli – felhasználására, a magáncélú másolás és a szabad felhasználás egyéb esetein kívül, a Vásárló kizárólag a Szolgáltató előzetes írásos engedélyével jogosult.
- A Felek megállapodnak továbbá, hogy referenciaként a másik Félre kizárólag ezen másik Fél előzetes engedélye alapján hivatkoznak, előre egyeztetett szövegezés és referenciaanyagok szerint.
- A személyes adatok Szolgáltató általi kezeléséről, valamint az érintettek adatvédelmi jogairól és jogorvoslati lehetőségeiről bővebb információkat a Szolgáltató adatvédelmi tájékoztatója tartalmaz, amely a Weboldalon érhető el. A Weboldalon alkalmazott sütik kapcsán az ott elérhető süti tájékoztató irányadó (ha ez releváns).
8. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
- A Felek közti szerződés bármilyen módosítása csak írásban – ideértve a Felek eltérő megállapodása hiányában az elektronikus úton (e-mailben) történő módosítást is – érvényes, a Feltételek módosítására azonban a Szolgáltató egyoldalú döntése alapján is sor kerülhet (a meglévő szerződéses viszonyokra tekintettel, azok sérelme nélkül).
- A jelen Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a magyar és az európai uniós jog az irányadó.
- A Felek a Ptk. 6:63. § (5) és 6:67. § (3) pontjainak alkalmazását kölcsönösen kizárják, tekintettel arra, hogy a Megrendelés visszaigazolásával a jelen Feltételek szerint létrejövő szerződés a Felek teljes megállapodását tartalmazza, a Megrendelés visszaigazolását követően pedig a szerződés egyoldalú kiegészítésére, módosítására nincs lehetőség.
Mellékletek:
- 1. sz. melléklet: fogyasztóvédelmi hatóságok listája Magyarországon
- 2. sz. melléklet: békéltető testületek listája Magyarországon
- 3. sz. melléklet: elállási nyilatkozat-minta
- 4. sz. melléklet: a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató
1. sz. melléklet: fogyasztóvédelmi hatóságok listája Magyarországon
Az alábbi lista a fogyasztók tájékozódásának segítésére szolgál, azonban az illetékes kormányhivatalok listája és elérhetőségei naprakészen alább is megtekinthetők: https://kormanyhivatalok.hu/
Budapest Főváros Kormányhivatala
Fogyasztóvédelmi Főosztály
- Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.
- Telefon: (1) 450-2598
- E-mail: fogyasztovedelem@bfkh.gov.hu
- Weboldal
Vas Vármegyei Kormányhivatal
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály
- Cím: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7.
- Telefon: +36/70 705-1515
- E-mail: meff.vezeto@vas.gov.hu
- Weboldal
Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály - Fogyasztóvédelmi Osztály
- Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/a.
- Levelezési cím: 6001 Kecskemét, Pf. 189.
- Telefon: (76) 795-710
- E-mail: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu
Baranya Vármegyei Kormányhivatal
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály
- Cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
- Levelezési cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
- Telefon: 06 72 896 288
- E-mail: muszak@baranya.gov.hu
- Weboldal
Békés Vármegyei Kormányhivatal
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
- Cím: 5600 Békéscsaba, Derkovits sor 2.
- Levelezési cím: 5600 Békéscsaba, Derkovits sor 2.
- Telefon: +36 66 549 300
- E-mail: vezeto-muszaki@bekes.gov.hu
- Weboldal
Borsod-Abaúj Zemplén Vármegyei Kormányhivatal
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály
- Cím: 3527 Miskolc, József Attila u. 20.
- Telefon: 06 46 500 011, 06 46 500 010
- E-mail: kozlekedes.fo.miskolc@borsod.gov.hu
- Weboldal
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály
- Cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
- Levelezési cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
- Telefon: 06 62 680 546
- E-mail: mhfo@csongrad.gov.hu
- Weboldal
Fogyasztóvédelmi Osztály
- Cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
- Telefon: 06 62 680 532
- E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu
- Ügyfélszolgálat telefon: 06 62 680 530
Fejér Megyei Kormányhivatal
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály
- Cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.
- Telefon: +36 22 501 626
- E-mail: czifra-szabo.judit@fejer.gov.hu
- Weboldal
Fogyasztóvédelmi Osztály
- Cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.
- Telefon: +36 22 501 751
- E-mail: fogyved@fejer.gov.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály
- Cím: 9028 Győr, Tatai út 3.
- Telefon: +36 96 896 289 (Titkárság)
- E-mail: muszaki.engedelyezes@gyor.gov.hu
- Weboldal
Fogyasztóvédelmi Osztály
- Cím: 9022 Győr, Türr István utca 7.
- Telefon: +36 96 795 950
- E-mail: fogyasztovedelem@gyor.gov.hu
Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály
- Cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
- Levelezési cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
- Telefon: 06 52 502 100
- Fax: 06 52 504 105
- E-mail: kozlekedesfogyved@hajdu.gov.hu
- Weboldal
Fogyasztóvédelmi Osztály
- Cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
- Levelezési cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
- Telefon: 06 52 533 924
- Fax: 06 52 504 105
- E-mail: fogyasztovedelem@hajdu.gov.hu
Heves Megyei Kormányhivatal
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
- Cím: 3300 Eger, Kossuth L. u. 26.
- Levelezési cím: 3301 Eger, Pf. 216.
- Telefon: 06 (36) 510-300
- Fax: 06 (36) 516-040
- E-mail: meff.vezeto@heves.gov.hu
- Weboldal
Fogyasztóvédelmi Osztály
- Cím: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9.
- Levelezési cím: 3301 Eger, Pf. 216.
- Telefon: 06 (36) 515-469
- Fax: 06 (36) 516-040
- E-mail: fogyved@heves.gov.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály
- Cím: 5000 Szolnok, Indóház u. 8.
- Telefon: 56/422-603
- E-mail: jasz.kmmf@jasz.gov.hu
- Weboldal
Fogyasztóvédelmi Osztály
- Cím: 5000 Szolnok, Indóház u. 8.
- Telefon: 56/795-165
- E-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu
Pest Megyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Főosztály
- Vezető: dr. Koller Edit főosztályvezető
- Cím: 1088. Budapest, József krt. 6.
- Telefon: (1) 459-4843
- E-mail: fogyved@pest.gov.hu
2. sz. melléklet: békéltető testületek listája Magyarországon
Az alábbi lista a fogyasztók tájékozódásának segítésére szolgál, azonban az illetékes békéltető testületek listája és elérhetőségei naprakészen alább is megtekinthetők: https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai
Baranya Megyei Békéltető Testület
- Cím: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
- Telefon: (72) 507-154; (20) 283-3422
- E-mail: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu
- Weboldal
- Illetékesség: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
- Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
- Levelezési cím: 3501 Miskolc Pf. 376.
- Telefon: (46) 501-090
- E-mail: bekeltetes@bokik.hu
- Weboldal
- Illetékesség: Borsod-Abaúj Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
Budapesti Békéltető Testület
- Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
- Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
- Telefon: +36 22 510-310
- E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
- Weboldal
- Illetékesség: Budapest
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
- Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
- Telefon: +36-62/554-250/118
- E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
- Weboldal
- Illetékesség: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Fejér Megyei Békéltető Testület
- Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
- Telefon: (22) 510-310
- E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
- Weboldal
- Illetékesség: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
- Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
- Telefon: (96) 520-217
- E-mail: bekeltetotesulet@gymskik.hu
- Weboldal: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto
- Illetékesség: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
- Cím: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
- Telefon: (52) 500-710; (52) 500-745
- E-mail: bekelteto@hbkik.hu
- Weboldal
Pest Megyei Békéltető Testület
- Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2
- Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
- Telefon: (1) 792-7881
- E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
- Weboldal: www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu
- Illetékesség: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
3. sz. melléklet: elállási nyilatkozat-minta
Címzett: Chocofive Kft. (székhely: 9757 Meggyeskovácsi, Rákóczi utca 17., e-mail cím: hello@csokiposta.hu)
Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):
Kelt
4. sz. melléklet: a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen (ellenkező tájékoztatás hiányában kijavítás nem kérhető) vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja (ellenkező tájékoztatás hiányában azonban a Termékek nem javíthatók), vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére – vonatkozó szerződés esetén, a fentebb írtakkal összhangban, Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
A Termékek vonatkozásában nem releváns.